FAQ | Veelgestelde vragen over beveiliging

FAQ

Voor veelgestelde vragen over beveiliging, over onze dienstverlening of onze werkwijze leest u hieronder in onze FAQ. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.

Hoe selecteer ik het juiste beveiligingsbedrijf?

Veiligheid is veelal ook een beleving. Ga dus altijd een persoonlijk gesprek aan met een potentiële beveiligingspartner en vraag naar zijn of haar ervaring en referenties en neem vooral ook contact op met deze referenties. Hierbij krijgt u het meest objectieve antwoord op al uw vragen, iedereen roept immers dat ze de beste zijn. Tevens is het van belang dat u zaken gaat doen met een beveiligingspartner die is erkend door het ministerie van Justitie en Veiligheid en in het bezit is van het Keurmerk Beveiliging. Hierdoor heeft u de zekerheid dat deze beveiligingspartner voldoet aan alle gestelde eisen voor een betrouwbare dienstverlening.

Laat vooral ook de beveiligingspartner zijn of haar visie geven op veiligheid en beveiliging voor uw organisatie, hierdoor krijgt u een objectieve visie. Veelal maken opdrachtgevers al concreet kenbaar welke beveiligingsmaatregelen ze willen, maar is dat niet aan de beveiligingsspecialisten om daar een advies in te geven? Ons uitgangspunt is dat niemand graag geld uitgeeft aan beveiligingsmaatregelen maar wel een veiliger werk- en leefomgeving wil hebben. Onze visie is daarom om uw te selecteren beveiligingspartner u te laten adviseren hoe u uw budget zo efficiënt en duurzaam mogelijk in kan zetten voor een maximaal resultaat.

Wanneer kan ik gebruik maken van alarmopvolging?

Indien u een inbraaksysteem, brandmeldsysteem, persoonlijk alarmeringssysteem of enige vorm van back-up wenst kunt u gebruik maken van alarmopvolging als onderneming maar ook als particulier. In geval van een alarmmelding of een telefonische oproep zal de dichtstbijzijnde surveillant ter plaatse komen voor ondersteuning en/of een onderzoek. Dit kan 24/7 of op nader met elkaar overeengekomen dagen en tijden. Denk hierbij aan bloktijden buiten de openingstijden of bijvoorbeeld tijdens uw vakantie of overige afwezigheid.

Wat zijn de kosten voor alarmopvolging?

Veelal wordt er gebruik gemaakt van een jaarabonnement alarmopvolging, waarbij de alarmopvolger 24/7 bereikbaar en beschikbaar is in geval van een melding. Bij deze kosten zijn veelal ook een intake op locatie, sleutelbeheer/sleutelregistratie en het plaatsen van preventiestickers en preventieborden inbegrepen. Bij Bravo Beveiliging zitten bij de kosten van dit jaarabonnement ook digitale (management)rapportages, een Quick Security Scan en vrijblijvend advies inbegrepen. De kosten voor dit jaarabonnement variëren tussen de € 200,00 en de € 400,00 per jaar.

Op het moment dat uw alarmopvolger daadwerkelijk uit dient te rukken en ter plaatse dient te komen zijn hier kosten aan verbonden tussen de € 45,00 en € 85,00. Let goed op dat de ene aanbieder een vast tarief afgeeft per uitruk en de ander een tarief per 30 minuten of per uur. Bij Bravo Beveiliging hanteren wij een vast tarief per uitruk zodat er achteraf geen onaangename verrassingen kunnen ontstaan ofwel discussies of de surveillant er niet te lang over heeft gedaan waardoor de kosten oplopen.

Bij Bravo Beveiliging hebben wij ook mogelijkheden voor alarmopvolging, waarbij u niet gebonden bent aan een jaarabonnement en jaarlijkse kosten. U betaald alleen wat u afneemt. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor deze dienstverlening? Neem dan contact met ons op en laat u vrijblijvend informeren.

Hoe snel is een alarmopvolger ter plaatse en wat doet deze vervolgens?

De aanrijtijden verschillen per alarmopvolger en per regio. In de praktijk hebben regionale beveiligingsbedrijven veelal kortere aanrijtijden door de dichtere dekking van het bewakingsgebied. Veel grote landelijke partijen besteden daarom veelal de alarmopvolging uit aan deze regionale partijen. De aanrijtijden variëren landelijk van gemiddeld 15 tot 60 minuten. Bij Bravo Beveiliging hanteren wij de norm om standaard met 15 minuten ter plaatse zijn. Uiteraard is een vaste aanrijtijd moeilijk te garanderen aangezien er veel (externe) invloeden zijn die een effect hebben op de aanrijtijd. Laat u derhalve altijd goed informeren hoe uw alarmopvolger deze dienstverlening heeft ingekleed, hoe ze de gestelde normen bewaken en hoe ze dit aantoonbaar kunnen maken.

Wat is de toegevoegde waarde van mobiele surveillance en/of collectieve surveillance?

Het verzorgen van diverse controlerondes door mobiel surveillanten heeft vooral een preventieve waarde. Vanuit deze rondes met een herkenbaar surveillancevoertuig gaat een preventieve werking uit en tijdens de rondes worden bijzonderheden geconstateerd zoals onbevoegde aanwezigen, openstaande hekwerken, openstaande ramen en deuren, maar ook zwerfvuil en brandgevaarlijke situaties. Tevens kunt u gebruik maken van mobiele surveillance als u uw bedrijfspand wil laten controleren en afsluiten door een professional. Hierdoor hoeft u uw medewerkers niet onnodig te belasten en bloot te stellen aan mogelijke risico’s en bent u verzekerd van een veilig afgesloten pand en inschakeling van uw inbraaksysteem.

Wanneer mag ik cameratoezicht toepassen?

U mag gebruik maken van cameratoezicht op uw eigen terrein mits dit volgens de regels en richtlijnen is georganiseerd. Hierbij dient er rekening te worden gehouden met de privacy op de werkplek alsmede de zichtbare bebording en opname in de bedrijfsreglementen dat er cameratoezicht is. Er bestaat cameratoezicht, waarbij er alleen opnames worden gemaakt die u achteraf terug kan kijken maar ook cameratoezicht middels intelligente software. Hierbij komt er op basis van gefilterde beweging een pop-up zodat er “live” meegekeken kan gaan worden om een inschatting te maken van de situatie en daarnaar te handelen, zoals bijvoorbeeld het aansturen van de alarmopvolging.

Aangezien cameratoezicht vele mogelijkheden heeft afhankelijk van de behoefte adviseren wij altijd om voorafgaande aan de aanschaf met een specialist om tafel te gaan om de mogelijkheden te bespreken zodat u achteraf niet teleurgesteld zal gaan worden na de investering. Wilt u meer informatie over cameratoezicht en haar mogelijkheden? Neem dan contact met ons op en laat u vrijblijvend informeren en adviseren.

Welke taken voert een objectbeveiliger allemaal uit?

Het alleen maar zorgdragen van toezicht op in- en uitgaande goederen en persoenen is al enige tijd achterhaald. Een objectbeveiliger, ook wel Security Host genoemd door ons, heeft een veel breder takenpakket gekregen. Hierbij is het van belang dat u als opdrachtgever duidelijk uw wensen en eisen kenbaar maakt. De ene Security Host is de andere niet en het passen van deze Security Host bij uw organisatie en uw opgedragen werkzaamheden is van groots belang. Zoekt u een Security Host die zich veelal achter de receptie bevindt en als visitekaartje fungeert of zoekt u een Security Host die ook zorg draagt voor de RI&E en de naleving daarvan, de BHV-organisatie opzet en verantwoordelijk is voor de toegangssystemen, camerasystemen, inbraaksystemen, brandblusmiddelen en overige technische installaties?

Draag er zorg voor dat uw beveiligingspartner de juiste informatie heeft om de juiste man of vrouw voor uw onderneming te selecteren. Daarnaast adviseren wij u om structureel afstemmingsgesprekken te houden, waarbij er duidelijke lange en korte termijndoelstellingen worden vastgelegd en bewaakt. Hierdoor kan uw beveiligingspartner zich continue door ontwikkelen en wordt het op termijn geen uitzendbureau die alleen poppetjes met een V-tje leveren. De toegevoegde waarde moet duidelijk en meetbaar zijn.

Mag ik zomaar een recherchebureau inschakelen?

Een vrijblijvend advies gesprek mag uiteraard altijd maar laat u goed voorlichten door ervaren professionals. Er mag niet zomaar een onderzoek op worden gestart zonder dat er gegronde redenen zijn die dit onderzoek rechtvaardigen. Sterker nog, als er onderzoeken worden gestart die niet gerechtvaardigd zijn bent u en het particuliere recherchebureau in overtreding. Er is veel mogelijk maar er zijn ook restricties. Stem dus altijd in een persoonlijk en vertrouwelijk gesprek af wat uw uitdaging is en wat u verwacht. Veelal kunnen deze zaken samen met een advocatenkantoor worden afgestemd om zodoende zekerheid te hebben dat u met de onderzoeksresultaten ook daadwerkelijk het gewenste resultaat kan behalen en u niet achteraf op de vingers wordt getikt.

Hoe is Bravo Beveiliging bereikbaar?

Bravo Beveiliging is 24/7 bereikbaar op 085-7731077. Tevens bestaat er de mogelijkheid om een mail te sturen naar info@bravobeveiliging.nl die altijd binnen 24 uur beantwoord zal gaan worden.

Hoe kan ik solliciteren bij Bravo Beveiliging?

Solliciteren kan door het mailen van uw C.V. en een begeleidende motivatie naar personeelszaken@bravobeveiliging.nl. Er zal binnen enkele werkdagen altijd contact met u op worden genomen, ook als er op dat moment geen mogelijkheden zijn.

We komen graag met u in contact

Neem contact met ons op via 085-7731077 of via onderstaand contactformulier.